Design do nauki i pracy – te rzeczy warto mieć

Oceń artykuł:

100%
0%

Coraz częściej pracujemy w domu. Nie każdy ma możliwość przeznaczenia osobnego pomieszczenia na miejsce do pracy w domu, więc kącik do pracy trzeba wówczas zorganizować w salonie albo w sypialni. Pracę i naukę możemy umilić oraz usprawnić, odpowiednio wyposażając to niewielkie biuro domowe. Chodzi zarówno o podstawowe meble, czyli biurko i krzesło, jak i dodatki. Jak powinno wyglądać miejsce do nauki lub pracy w domu?

Design do nauki i pracy – te rzeczy warto mieć materiały prasowe

Cisza przede wszystkim

Przede wszystkim należy wybrać takie miejsce, w którym osoba pracująca lub ucząca się będzie miała zagwarantowany spokój i ciszę. Jeśli miejsce do pracy będzie zorganizowane w oddzielnym pomieszczeniu, warto pomyśleć o dobrych drzwiach, które zniwelują odgłosy i hałasy uniemożliwiające koncentrację. W ofercie Porta znajdziemy drzwi specjalistyczne o współczynniku dźwiękochłonności na poziomie Rw = 42 dB. Tak wysoka izolacyjność akustyczna jest typowa dla drzwi technicznych. Do zastosowań domowych w zupełności wystarczą tradycyjne drzwi wewnętrzne bez przeszkleń z wypełnieniem w postaci płyty wiórowej lub wiórowo-otworowej, np. z kolekcji Porta HARMONY lub Porta DESIRE. Te modele zapewnią satysfakcjonujące wytłumienie dźwięków.

Biurko z regulowanym blatem 

Aby praca czy nauka przebiegała przyjemnie, musimy zadbać o odpowiednie biurko. Dotyczy to przede wszystkim wysokości blatu. Powinien się znajdować na poziomie zgiętych łokci. By łatwo dopasować mebel do swoich potrzeb, polecamy biurko z regulowanym blatem. Można nie tylko ustawić jego wysokość, lecz także kąt nachylenia blatu. To bardzo przydatna funkcja dla artystów i architektów, którzy wiele godzin spędzają nad rysunkami. Wskazana jest również dla dzieci. Kąt nachylenia blatu można dobrać zarówno do czytania, jak i rysowania. W tym ostatnim przypadku powinno to być 15-30 stopni.

Wygodne krzesło do biurka

W biurach najczęściej wykorzystuje się krzesła na kółkach, na pięcioramiennych „krzyżakach”. Ponieważ są mobilne, ułatwiają szybką zmianę pozycji. Warto wybierać takie krzesła, które są w pełni regulowane. Chodzi zarówno o wysokość siedziska, kąt nachylenia oparcia, jak i regulację podłokietników – ich wysokość oraz rozstaw. Przyda się też miękki zagłówek, na którym oprzemy głowę, by chwilkę odpocząć. Zadbajmy również o prawidłową postawę. Nogi powinny być zgięte pod kątem 90 stopni, a kręgosłup wyprostowany. Nowoczesne krzesła mają specjalne wcięcia na wysokości odcinka lędźwiowo-krzyżowego, dzięki czemu kręgosłup przyjmuje odpowiednią pozycję, a plecy są podparte na całej wysokości.

file.biurko (1) materiały prasowe

Podkładka pod nadgarstek

Żelowe podkładki pod nadgarstek pozwalają utrzymać prawidłową pozycję rąk podczas pisania. Dzięki temu mniej się męczymy. Takie podkładki to również ciekawy sposób na udekorowanie biura. Dostępne są w wielu formach, w tym opływowych, a także ciekawych kolorach. Świetnie pasują zwłaszcza do nowoczesnej aranżacji.

file.podkladka-pod-nadgarstek Źródło: aliexpress.com

Organizery na drobiazgi

Długopisy, nożyczki, karteczki samoprzylepne – to wszystko często mamy pod ręką. Aby te rzeczy nie leżały na blacie luzem (wrażenie nieładu), warto trzymać je wszystkie w jednym miejscu. To także prosty sposób na zaoszczędzenie każdego centymetra na biurku. Organizery są nieduże, a mają np. część wydzieloną specjalnie na akcesoria do pisania i nożyczki, karteczki, dziurkacz, zszywacz, a nawet telefon.

Nowoczesne organizery są zintegrowane ze stacjami dokującymi do urządzeń mobilnych. Warto wspomnieć, że mogą być również ciekawymi dekoracjami. Wystarczy dobrać odpowiedni materiał i kolor, pasujący do wystroju miejsca pracy.

Organizery papiernicze

Poziome, pionowe, montowane na ścianie – do wyboru mamy różnorodne organizery, w których posegregujemy dokumenty, magazyny czy foldery. Przydają się zwłaszcza wtedy, gdy blat biurka jest odpowiednio duży. Wtedy możemy śmiało je ustawić, a zajmą znacznie mniej miejsca niż kartki leżące luzem. Nie mówiąc już o tym, że wszystko będzie perfekcyjnie uporządkowane. Jeśli blat jest nieduży, warto zdecydować się na organizery montowane na ścianie.

Praktyczne przedłużacze

Szybko trzeba podłączyć telefon, a gniazdko znajduje się daleko pod biurkiem? W takiej sytuacji sprawdzają się nowoczesne przedłużacze wpuszczane w blat. Nieużywane, sprytnie schowamy, a jeśli będą potrzebne, wystarczy je wysunąć – i wszystko łatwo podłączymy do prądu.

file.kabel materiały prasowe

Odpowiednie oświetlenie

Zarówno miejsce do pracy w domu, jak i miejsce do nauki dla dziecka muszą być właściwie oświetlone. Lampka biurkowa to więc bardzo ważny element wyposażenia miejsca pracy, nawet jeśli pracujemy tylko przy komputerze. O zmroku wzrok bardziej się męczy, jeśli jedynym źródłem światła jest monitor. A osoby, które spędzają długi czas przy rysunkach, nie wyobrażają sobie pracy bez regulowanej lampki. Najlepiej sprawdzają się modele inspirowane dawnymi lampami kreślarskimi. Mają nie tylko regulowane ramiona, lecz także klosze. Dzięki temu ustawimy światło pod odpowiednim kątem. Jeśli chodzi o same żarówki, światło zimne i mocne lepiej sprzyja skupieniu oraz koncentracji. Polecamy więc energooszczędne, nowoczesne LED-y.

file.biurko (2) materiały prasowe

Oceń artykuł:

100%
0%
×

podziel się tym artykułem

Wyślij artykuł swoim znajomym