Reklamacja drzwi – sprawdź, jak i kiedy należy ją zgłosić.
Oceń artykuł:
Urządzanie mieszkania i wszelkie związane z tym czynności to momenty bardzo ważne dla każdego, kto rozpoczyna nowy rozdział życia w nowym miejscu. To naturalne, że tworząc własny dom, przytulny kąt, chcemy czuć się w nim swobodnie i bezpiecznie jak nigdzie indziej. Gdy pojawia się nieprzewidziany problem, taki jak wadliwy produkt lub pomyłka w zamówieniu, może pojawić się zniecierpliwienie.
Jak i gdzie zgłosić reklamację?
PORTA DRZWI prowadzi sprzedaż poprzez sieć salonów Autoryzowanych Dealerów i współpracujących z nimi Autoryzowanych Punktów Sprzedaży. Reklamację należy więc zgłosić w tym samym punkcie sprzedaży, w którym drzwi były zakupione. Do uruchomienia procedury reklamacji wystarczy pismo reklamacyjne, które należy złożyć osobiście w punkcie sprzedaży lub przesłać mailem. Możesz je napisać samodzielnie, nie potrzebujesz do tego specjalnego formularza. Pamiętaj tylko, że reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis wady produktu, numer zamówienia oraz zdjęcie obrazujące zgłaszaną wadę.
Reklamacja drzwi – procedura
Pismo reklamacyjne, które zostanie złożone lub przesłane do salonu Autoryzowanego Punktu Sprzedaży, przekazane zostaje do Autoryzowanego Dealera, a następnie jest rejestrowane w ogólnym systemie reklamacyjnym Porta. System nadaje zgłoszeniu unikatowy numer, który zaczyna się od znaków ZR/ w przypadku drzwi standardowych lub ZRK/ w przypadku niestandardowych. Numer pozwala nam monitororwać zarówno przebieg całego procesu reklamacyjnego, jak i proces produkcyjny, jeśli reklamacja zakończy się decyzją o wymianie drzwi na nowe.
Gdy nie jest możliwe podjęcie decyzji na podstawie opisu wady i załączonych zdjęć, produkt jest transportowany do fabryki, a wadę weryfikuje specjalna komisja w czasie szczegółowych oględzin. W przypadku wad mechanicznych i uszkodzeń bardzo ważne jest zgłoszenie reklamacji jeszcze przed montażem drzwi. Podobnie należy postępować, gdy zaniepokoi Cię stan opakowania produktu np. z powodu wgniecenia. Wówczas nie należy rozpakowywać produktu, tylko od razu zgłosić to w punkcie sprzedaży.
Śledzenie zgłoszenia reklamacji
Na każdym etapie przebiegu reklamacji możliwe jest uzyskanie informacji o jej statusie. W tej sprawie prosimy o kontakt z punktem sprzedaży, w którym dokonano zakupu.
Procedury wyjątkowe
W sytuacji gdy Autoryzowany Punkt Sprzedaży lub Autoryzowany Dealer zawiesi działalność, prosimy o kontakt bezpośrednio z PORTA DRZWI poprzez formularz, który jest dostępny na naszej stronie www.porta.com.pl w zakładce „Kontakt”. Nasz pracownik wskaże istniejący punkt, który przejął obowiązek gwarancyjny po zamkniętym salonie i obsłuży dane zgłoszenie reklamacyjne. Koniecznie należy przygotować kartę gwarancyjną produktu, która jest niezwykle pomocna w weryfikacji reklamacji.
Słownik pojęć:
Dział Reklamacji PORTA DRZWI - pracownicy PORTA DRZWI, którzy przyjmują zgłoszenia reklamacyjne i współpracują ściśle z Autoryzowanym Dealerem Porta. Udzielą pełnej informacji o zgłoszeniu reklamacyjnym (e-mail: info@porta.com.pl)
Dział Obsługi Klienta PORTA DRZWI - pracownicy PORTA DRZWI, którzy przyjmują zamówienia i współpracują ściśle z Autoryzowanym Dealerem. Udzielą pełnej informacji o ofercie Porta.
Autoryzowany Dealer - współpracuje bezpośrednio z PORTA DRZWI. Przesyła i otrzymuje zrealizowane zamówienia z fabryki.
Autoryzowany Punkt Sprzedaży (APS) - realizuje zamówienia klientów wysyłając je do Autoryzowanego Dealera Porta.
Autoryzowana Grupa Montażowa - montażyści, którzy zdali egzamin poświadczający ich umiejętności z zakresu montażu drzwi Porta. Systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje, uczestnicząc w organizowanych przez Porta szkoleniach w ramach Akademii Dobrego Montażu. Wykonują pomiary przed zamówieniem drzwi, a następnie zajmują się ich montażem. Osobny podmiot gospodarczy, który często równolegle prowadzi sprzedaż drzwi (jest APSem). Jeśli zajmuje się wyłącznie montażem, współpracuje z Autoryzowanym Dealerem lub APS-em.
Oceń artykuł: